Persepilis – Marjane Satrapi

Nu prea stiu cu ce sa incep, nu ma prea pricep la recenzii pentru carti.

Gasisem pe Facebook ca eveniment Lansarea cartii Persepolis si, cum spre rusinea mea nu mai participasem la nicio lansare de carte, m-am decis sa merg. Am fost extrem de reticienta vizavi de carte, ea fiind primul roman grafic lansat in Romana, iar eu in niciun caz genul de persoana care sa citeasca benzi desenate. Am ajuns la Cafe Verona in jurul orei 18 si nu era nimeni (evenimentul trebuia sa inceapa pe al 18,30) asa ca m-am decis sa ma pierd printre cartile, cd-urile si aromele de ceai din Carturesti. M-am oprit si la Persepolis, am inceput sa o rasfoiesc si am spus, hmmm, clar aceasta carte nu isi are locul in libraria mea.

Totusi, am decis sa raman la prezentare si pot sa spun ca a fost o alegere extrem de buna. Adrian Cioroianu a inceput sa povesteasca despre istoria romanului grafic, despre succesul lui in Romania, iar Anamaria Pravicencu, sper ca i-am nimerit numele, a facut asa, o introducere in lumea Persepolis. M-au impresionat. Asa ca la pauza am fugit sus si mi-am achiziotionat cartea, mandra foc de aceasta investitie.

Mare mi-a fost uimirea cand, ajunsa acasa, am inceput sa citesc, si sa citesc… si s-a facut ora 1 si eu eram inca super prinsa (precizez faptul ca in ultimul timp adorm undeva pe la 22 asa ca ora 1 pentru mine este… muuullltt).

Ieri la serviciu, printre picaturi am citit incontinuu, aseara m-am oprit in parc si am mai citit putin, iar azi, adica acum fix 10 minute am terminat cartea. Sunt placut impresionata de ce am citit, de glumele cu substrat, de grafica, de poveste, de personaje. Am ras, am plans, m-am enervat pe Marji, am citit niste replici extrem de bune. Per ansamblu, un roman peste asteptarile mele.

In mare asa, este autobiografia unei iraniene care se perinda intre cele doua culturi intre anii 1980 – 1994 (iraniana si occidentala). Exagerarile in privinta sistemului iranian sunt expuse intr-un mod de-a dreptul comic.

O sa pun imediat cum o sa trec pe acasa niste poze super dragute.

Lasă un răspuns

