Tusnad Maraton 12 septembrie

Cum am fost iar geniala in abordarea unui traseu de 47 km cu diferenta de 1200 m +.

Ziua 1

Ma surprind uneori de parerea mea prea buna pe care o am despre mine prin gafele pe care le fac cu o zi inainte de fiecare maraton. Si de data asta, sambata a fost ziua mea…  Ne-au luat baietii la o tura de plimbare. Ce inteleg eu prin plimbare, ce inteleg ei, eh complet diferit: 50 de km de rulaj, nimic greu… nu bagam mult. Dar cand spune cineva ca nu bagam mult, pentru mine inseamna acelasi lucru: nu vreau sa fiu asteptata, nu vreau sa fiu ultima. Asa ca la urcare Ana a bagat un 10 km pe ora, fara hidratare ca lumea, lucru care spre sfarsitul zile avea sa ma coste.

Traseu: 25 de km pana la Lacul Sf. Ana – caracteristici generale: urcare, iar urcare pana am dat de alta urcare care ajungea la Sf. Ana unde era cazul sa ne mai oprim. Eram fresh: zic eu, stai ca am conditie :)) Pauza de ciocolata de casa (aceasta cioco avea sa ma insoteasca pe tot traseul pana duminica seara).  Stam, socializam, vizitam Tinovul Mohos.

Mai facem o urcare si poc… cineva in fata mea opreste brusc, iar bici mea se duce direct in roata din spate, dupa care ma culeg de pe jos. Ma uit la genunchi, nu ma durea nimic, sange nu curgea. Me happy!

Ne indreptam spre cazare: 25 de km coborare… 50 de km la ora un maxim (spunea cineva ca a ajuns la vreo 60- 70 km, oh well). Starea genunchiului: sange si umflat. Caut prin Tusnad repede un loc sa dezinfectez rana, imi da asistenta de vro 7 ori cu apa oxigenata, stau cuminte cu gandul sa nu am probleme pe traseul din ziua urmatoare.

Starea mea generala la ora 20:31 – putin obosita, stiind ca o sa ma resimt a doua zi.

Ziua 2

Emotiile de la plecare, un genunchi care nu a avut curajul sa ma mai doara deloc si un traseu lung, cel mai lung.

Cum spuneam mai sus si repet intentionat: 47 de km traseul lung la Tusnad Maraton 1200 m +.

Plusuri si cuvinte de lauda: organizare, traseu, marcaj, checkpoint-uri, Spitele de la finish.

Minusuri: saua bicicletei cu care am avut un conflict dupa km 40 si muschii mei care m-au lasat balta la km 30.

Inceputul clasic de traseu: ma intrece Niji in primii 5 km. 

 A fost o urcare constanta cu o diferenta mai mica de nivel, singura de pe tot traseul pe care mi-a placut cum am mers. Ajung la km 21, primul checkpoint, repede lamaie, ciocolata de casa (super misto pe un maraton), apa, iar lamaie, maxim 2 minute oprire. Dupa care , of a inceput push bike-ul. Pana la km 30 am mers mai pe langa bicicleta, nu mai tin minte daca a fost vreo coborare, oricum observ ca dupa ce obosesc nu mai pot da niciun detaliu despre ce am facut pe traseu, ce am vazut sau altceva. Ideea este ca la km 29, aveam 2 ore si 40 de minute.

Si acolo trebuia sa se termine traseul, pentru ca in continuare mi s-a parut foarte greu. Au inceput intrebarile retorice „Cum de nu m-am bagat pe traseul scurt, terminam in 2 ore 30 minute.  Tin minte din ultimii km: push bike, CP coborare tehnica X 2 sau 3, push bike… urcare, urcare. In acest traseu nu am avut o portiune in care am putut sa stau relaxata pe bicicleta.

Ajung la Sf. Ana si realizez ca va urma aceeasi urcare din ziua precedenta, urcare de vreo 5-6 km pe asfalt, pe care CULMEA, am facut-o cu 6 km pe (am spus corect, da? ; ) ora (ziua precedenta am avut un 10 km pe ora, in fine, nesemnificativ).

Coborare pe un drum presarat cu muschi… senzational. 

Ultimul checkpoint: finish line  7 km (miami ciocolata de casa), traseul super usor in comparatie cu ce a fost (asa ne-a informat domnisoara de la CP, cu intentia de incurajare). Coborare, yuppiii! Si atat: eu cu panta in fata – push bike. Nu mai puteam sa tin ochii deschisi, eu vroiam sa dorm daca se putea (exagerez, evident, dar am avut o stare super ciudata pe care nu am mai intalnit-o la niciun maraton de pana acum), iar saua mea, offf, nu imi mai simteam degetele de la picioare, muschii, nimic. Eram senzational de varza si atat de ofticata ca nu am putut da mai mult pe traseu incat m-am enervat pe mine, pe bicicleta, pe traseu, pe tot (da, stiu ca e important ca am terminat, dar eu cred ca putea mai bine si data viitoare va fi mai bine). 4 km pana la sosire: dupa cum stateam, deja daca imi spunea cineva ca va mai fi coborare incepeam sa rad, nu mai speram la asa ceva: a fost push bike si o coborare, care culmea, era ultima.

Trecerea finish line-ului: eram complet aiurita si vad niste oameni in fata care aplaudau si strigau. Nu imi venea sa cred, gasca cu care venisem ma astepta. Yuppi. Eram super fericita. Si atat: ce a urmat dupa, cu cine am discutat si despre ce nu imi amintesc. Piciorul meu era varza, nu il mai simteam. Dupa Prima Evadare am trait ceva asemanator, numai ca atunci eram dezamagita moral (si nici acum nu imi explic cum unii oameni pot fi asa de rai incat sa nu spuna un bravo, in fine, it’s over) . Acum stau si ma intreb, de ce am cedat asa fizic.

Per total, un traseu pe care vreau sa il refac mai odihnita pentru ca pot scoate un timp de 4 ore 20 maxim si nu 4 ore 50 cat am scos eu. Doar pentru moralul meu 🙂

Placut uimita de unii oameni din jurul meu care m-au ajutat extrem de mult:

Andrei: schimbatorul meu care nu mai schimba si schimba dupa + cuvete reglate (?! inca nu m-am prins care e faza cu ele) – 🙂 multumesc

Anca: bidonul de plastic cu care nu am mai avut probleme si are niste culori super dragute

Flavia: care a cazut ca mine inainte de a incepe cursa, iar la final eram amandoua cu bandaje (bine, la ea a fost si este putin mai grav)

Daniel: Bitter Suedez 😛

Vali: combinatiile extra mega strange de alimentatie (doar nu degeaba a scos el 3 ore si 10 parca la tura de 47)

Poze:

http://picasaweb.google.com/stefan.uricariu/TusnadMTBMaraton2010#

http://picasaweb.goo…nadMTBMaraton1#
http://picasaweb.goo…nadMTBMaraton2#

Link: http://www.tvr.ro/jurnal.php?play=46861 ( minutul 45 – frumos reportaj)

Lasă un răspuns

