Concurs Prima Evadare

Link: Primaevadare.ro

Distanță: 55 km (mie mi s-au parut 100)

Diferență de nivel: 50 m (mie mi s-au parut 500)

Tipul traseului: nămol, baltă, nămol, baltă

Rezultat final: 8 la fete, 154 la general, timp 5 ore 20 minute

Am luat startul foarte, dar foarte relaxată, deși înaintea lui am avut mari emoții.
Până în palatul Ghica am mers foarte bine și am întrecut o mulțime, după palat… am mers mai slăbuț, dar nu am fost depășită chiar de mulți (comparativ cu anul trecut).

Interesant a fost timpul în care am terminat… mă așteptam să scot 4.30 în condiții, care ziceam eu, nu au cum să fie mai grele ca anul trecut, la final fiind puțin dezamagită de modul în care am mers, dar după ce am văzut clasamentul general am fost încântată… în fața mea, la fete au fost numai din cluburi sportive.
Bicicleta… nu credeam niciodată că va face atât de mult diferență, pur și simplu putea să ducă mai mult decât puteam eu, adică… nu vreau să îmi imaginez cum mă descurcam eu cu focusul vechi pe acest traseu. Frânele, foxul meu drag, schimbatorul spate XT, soluția antipană (super bună și utilă, treceam fără niciun stres prin toți ghimpii).
Cauciucurile la fel: credeam că chestia cu cauciucuri de noroi speciale este chiar un mit, dar am spus hai să încerc. Astfel că, am împrumutat de la Gabi (MERSI), niște Maxxis Medusa de 1.8” care au fost fenomenale: incredibil cum se înfingeau în nămol, cum făceam schimbul de pe un șanț denivelat pe altul, fără sa derapeze deloc, cum pe porțiunile de lut nu s-au încărcat DELOC, cum treceam prin bălți până la genunchi fără niciun stres. Incredibil!


Și un traseu incredibil de nasol. Am întâmpinat mari greutăți în a-l termina: știu că sunt o persoană friguroasă, de asta am ales să concurez în echipament lung, dar nu credeam că o să am probleme. Oricum, din greșeli învăț, așa că data viitoare îmi iau și mănuși mai groase. După ce am trecut de primul CP (Palatul Ghica), efectiv am înghețat de sus până jos, dacă la corp reușeam să mă mai încălzesc, cu mâinile nu am reușit, lucru ce a dus la o dezhidratare (pentru că… nu puteam să iau bidonul din suport la cât de înghețată eram, vroiam să iau un gel din spate, dar știam că o să stau o veșnicie să-l deschid), nu mai îmi simțeam degetele să schimb foile, pinioanele. A fost un sentiment ciudat.. nici prin gând nu îmi trecea să abandonez, dar cursa mea era una grea. Mă gândeam la tot ce era posibil, cum ajung acasă, beau un ceai fiebinte, o supă fierbinte, ceva cald, eram curioasă ce a făcut restul, cum li s-a părut traseul, ce a făcut Flavia, știam că pentru ea era un traseu mai greu decât de obicei. Eram atât de epuizată la sfârșit că îmi spuneam că nu mai vin niciodată pe traseul de Prima Evadare în condițiile de ieri, dar categoric aș repeta experiența.

Persoanele cu care m-am întâlnit pe traseu mi-au oferit un suport moral neașteptat, mă încărcam cu energie la fiecare încurajare primită. Cei de la checkpointuri au fost de-a dreptul senzaționali, foarte săritori, nici nu știau ce să facă să am parte de tot ca să pot continua cursa (mi-au dat până și cu apă pe biclă ca să o curețe). O organizare impecabilă, nu am ce să reproșez nimic. Cortul încălzit de la final, faptul că am avut diploma, tricou și medalie, rezultatele puse într-un timp real și încă îmi scapă multe din plusurile pe partea de organizare. Un concurs fără niciun minus și îmi pare extrem de rău că vremea a fost nasoală și nu s-au bucurat chiar toți de traseul în sine.


Bravo la toți… în special belgianului de pe primul loc (cum, dar cum a putut să scoată 2 ore si 13?!), Dan care a luat 2 la general, Andrei și Daniel cu tandemul pe locul 2, tandemul de pe locul 1 (tot respectul pentru acel bărbat și îmi pare rău că nu îi știu numele, care deși nu vede, are curajul să practice acest sport), bravo fetelor care s-au aventurat pe acest traseu.

Credit poze: Stelian Pavalache, Andreea Toader, Daniela Vasile, Cătălin

9 răspunsuri la „Concurs Prima Evadare

Lasă un răspuns

