Concurs Surmont Maraton

Link: http://maraton.surmont.ro/

Distanță: 38 km

Diferență de nivel: 1,100 m

Timp: 3 ore 20 minute

Tipul traseului: munte/ coborâri tehnice pe rădăcini

De ceva timp, intrasem într-o letargie completă și nu mai aveam  chef de niciun concurs. Mă săturasem să iau locul 3 din 3 fete, la diferență de o oră față de a doua ajunsă; știam că nu traseele lungi sunt de nivelul meu și, în plus, eram curioasă cum stau în rest. „Deci și prin urmare”, pe ultima sută de metri, decid să mă shimb de pe traseul lung pe cel mediu. Până acum, am avut ghinion la toate concursurile de anul ăsta, ba cu pană, ba cu noroiul, ba cu grindină, dar acum nu am mai avut absolut nimic. Nu am avut nicio problemă pe acest traseu.

Recunosc că am mers să iau podiumul, și, faptul că am ieșit pe locul 4, eh, bun – este un duș rece binemeritat. Mi s-a luat până peste cap să mi se spună că merg bine, că merg mult mai bine decât nu știu care – nu merg bine, merg praf; la urcări, pe ce credeam că sunt ok, am făcut un borș cu țelină; dar culmea, întreceam pe coborâri, ceva nou pentru mine (ce depășeam pe coborâri, mă întreceau pe urcări).

Nu am avut nimic să reproșez nici pe partea de organizare, a fost ok totul: punctualitatea de la start, finish-ul foarte friendly, medaliile de la sfârșit care îmi sunt dragi, categoriile pe care le-au premiat, traseul, marcajul… a fost frumos.

Se dă startul. Îmi făcusem cu o seară înainte planul și știam că pe prima urcare urcare trebuie să merg mai tare. Știam până și punctul în care o să îmi fie greu, mi-era frică de el, dar nu am găsit altă abordare. Am gândit traseul ăsta, dar uitasem de ultima porțiune de push bike și m-au costat cele 10 minute. Asta este.

Fac urcarea bine, aveam undeva la 13 PE oră, rămân impresionata de Ilinca Dana, m-am mai întâlnit cu ea pe urcări la Tg. Jiu parcă, urcă foarte bine – știu că ea va lua locul 1, mă bucur pentru ea. Intru în pădure și urmează șirul de coborâri, mă întrece Patricia, pfiu, coboră bine și ea. Mă dau puțin jos de pe biclă, dar merge.

Interesantă a fost porțiunea de la brusturi, o urcare pe care săptămâna trecută am reușit să o fac pe biclă, acum m-am poticnit în acel nenorocit de push bike 😛 Coborâre tehnică din nou, ajung la primul CP, nu mă opresc, ce-o fi fost în capul meu, nu știu.

Între CP 1 și CP 2 nu e nimic de povestit (adică dacă mi-aș aminti ceva ar fi o treabă). La CP2 am făcut o oprire, dar am greșit și aici pentru că nu îmi umplu bidoanele,  merg doar în bidonul pe care îl aveam plin deja (am băut mai multă apă ca în general), dar măcar bine că m-am dumerit cu mâncatul și am luat o banană și o lămâie.

Mi-era frică pe porțiunea CP 2 – CP 3, nu îmi aminteam ce vine, mi-o amintesc mai scurtă decât credeam eu și fac greșeala care mă costă podiumul. Nu mai reușesc să trag ca lumea, mergeam cu 6 la oră pe urcare, și bun, dar de porțiunea de ultim push bike, nu mi-o amintesc defel, credeam că dăm deja în coborâre.  Când văd dealul… și push bike-ul meu care mă scoate din ritm… god 🙂 Asta este, îmi conștientizez că trebuie să lucrez la partea asta și încerc să mă liniștesc, deși aveam cei mai mari draci pisibili că uitasem de acest frumos deal.

Ajung la ultimul checkpoint și îmi revine suflarea. Dacă la primele 2 CP-uri nu am oprit deloc, aici mă gândesc să trag pe dreapta, să umplu bidoanele, să mănanc, deși chiar nu era cazul, cert convinsă că mai e urcare și că am nevoie de energie. Urcare nema.. pierdusem câteva minute bune și aici aiurea 🙂

Dar cum urcare nu a fost, văd și recunosc  coborârea de la final care a fost superbă, constant cu 40-50 la oră, trăgând la timpul general, pentru că știam că ajung pe 4 🙂

Pe de altă parte, e frumos în Cluj, next stop DHS Corvin (Hunedoara).

PS. Daniel a luat tot ce se putea: a ieșit primul la general, a luat și King of Mountain…

4 răspunsuri la „Concurs Surmont Maraton

  1. Felicitari pentru vointa extraordinara de care dai dovada. Ai facut progrese foarte mari si sunt convins ca nu te vei opri aici. Ne-ai creat mari asteptari cu stofa de premianta si sunt convins ca ne vei multumi curand cu cat mai multe premii. Succes la Hunedoara.

Lasă un răspuns

