26 mai 2012 – Semimaraton Hercules

“The best thing about the future is that it comes only one day at a time”

(Abraham Lincoln)

Traseu: 21 de km

Diferență de nivel: 1000 metri

Tip: alergare montană

Link: http://www.alternativetm.ro/semimaratonhercules

Hercules. Unde e asta?? Logic că în Băile Herculane.

Întrebarea ultimelor zile: ”Ce caut eu la un semimaraton de alergare?” Nu am fost cred niciodată mai stresată la un concurs ca la ăsta, totul era nou pentru mine, oamenii cu care mă duc acolo, profilul traseului, zona … nu mă simt confortabil cu atâta nou în viața mea, dar o scoatem la capăt și pe asta, vreau sa alerg mai bine decât anul trecut, prin urmare trebuie să prestez. De ce fac alergare. Pe cuvânt dacă înțeleg. Clar urăsc să alerg, clar în timpul fiecărei alergări pe care o fac, spun că va fi ultima. Cu toate astea nu mă pot opri. Prin urmare trebuie să mă obișnuiesc cu gândul că va fi parte din viața mea. 😀

Un profil greu, am de alergat 21 de km cu diferență de nivel undeva la 1,000 metri.

Bun așa. Mă uit acum pe profil și analizez puțin cum am mers, pe primii 6 km din profil s-a văzut urcare. Sincer, mie mi s-a părut că am coborât. Oricum ciudat de mult astfalt pentru un semimaraton montan. Nu știu să abordez un traseu de alergare montană și îmi este teamă să fac încălzire pentru că nu știu cât de mult îmi rezistă organismul, dar iau un activator cu câteva minute înainte de start.

Știu că trebuie să îmi fac temele cu o seară înainte și studiez traseul identificând porțiunile grele.

Startul îl iau ușor, nu mă agit pe porțiunea de astfalt deși sentimentul că sunt depășită în permanență mă demoralizează destul de mult. Alerg foarte încet și acești 6 km parcă nu se mai termină. Facem stânga și intrăm pe munte, urmează porțiunea cea mai grea, adică undeva la 3 km cu o diferență de nivel de 470 m. Mă așteptam că pe urcare să fiu mai bună decât pe plat, dar dacă credeam că o să depășesc, marea mea mirare a fost că iar sunt depășită de … mulți. În spatele meu nu mai văd pe nimeni…Mă întristez suficient de mult ca să mă gândesc că dacă o să o duc așa până la sfârșit nu o să mă încadrez în timpul limită. Am probleme cu respirația și văd în ceață. În continuare trec mulți concurenți pe lângă mine, primesc sfaturi, dar merg din ce în ce mai încet… pe lângă urcarea aceasta grea, datorită faptului că a plouat mult în ultima perioadă, este mult noroi pe traseu. Pe la jumătatea urcării, mă opresc să îmi pun la rând gândurile. Bag mâna în buzunar și scot un gel. Îl voi lua mai repede decât plănuisem, adică după ce se termină urcarea. Cu ultimele mele forțe ajung la primul punct de vitalizare. Iau portocale, banane și tot ce era comestibil ca să îmi revin. Iau și gelul, îmi vine să îl vomit instant, dar strâmb din nas și îndur, sperând să funcționeze măcar efectul placebo. Am deja 1 oră 20 de minute de când am plecat, pe 8 km.

Pot să spun că am un noroc că gelul mă pune pe picioare repede și încep să alerg la un nivel mai bun decât până acum. O mare porțiune din drum merg cu un grup de 3 băieți și o fată. Gagica coboară foarte bine și mă uit după ea să prind ceva mișcări. Dacă până acum mai eram atentă să nu intru în toate bălțile, cred că de la gel, mă încălzesc extrem de tare și când văd primul pârâu pe care trebuie să îl trecem, nu îl mai ocolesc și mă bag prin apa rece care mă scoate complet din amorțeală. Bine, măi Ana, dar nu puteai să mergi așa de la început? Am un moment foarte bun și măresc ritmul. Mă bucur de priveliște care este superbă, râd cu ”colegii” de alergare și mai merg în spatele unui tip pe care involuntar îl las să îmi țină trena. O depășesc pe tipa care coboară bine, las în spate colegii de tură. Mă simt super bine, din ce în ce mai bine. Ajung la ultimul punct de vitalizare cu un chef nebun de alergare. Acolo este un grup de vreo 7 fete cred care pleacă înaintea mea, eu desfac tacticos al doilea gel. Ehe, ăsta este bun 😀

Mă poziționez în pas de start și începe o urcare. Am cel mai inexplicabil sentiment din viața mea. Este o senzație de bucurie imensă îmbinată cu o stare de plăcere și cu un fizic de care puteam să trag la nesfârșit pentru că mă ajuta. Primii 100 de metri de urcare îi alerg. Depășesc în 5 minute toate fetele de la checkpoint. Pentru că totuși urcarea devine puțin mai grea, aleg să o țin în pas alergător ( 😛 e un pas mai sprinten așa), și depâșesc minim 10 persoane per total. Deja îmi impun să nu clachez deloc și să nu mă mai depășească nimeni până la final. Văd sfârșitul urcării lângă o bisericuță. Știam că mai e puțin până să înceapă ultimii 4 km de coborâre așa că încep să alerg. Trec pe lângă un cort în care mulți voluntari aplaudau și mă încurajau. Încep să râd și vreau să mă opresc să le mulțumesc, să îi iau în brațe și să le explic cât de minunat este totul. Mă abțin totuși… iubesc astfel de oameni, iubesc să alerg , da? 😉

Starea mea suficient de ciudată mă regăsește pe o coborâre extraordinară, ca pentru final păstrată special pentru mine. Fata care coboară bine trece val vârtej pe lângă mine, precum și un domn mai în vârstă. Fiind prima coborâre mai grea pe care o fac în alergare, sunt entuziasmată de-a dreptul. Hehe, place place place. Deși simt crampe în ambele tibii, mă ambiționez să nu cumva să mă apuce vreuna. Mai sunt  2 km până la final, mai întrec 2 tipi pe coborâre și îl văd pe Daniel S. înainte de finish. Știind că eu nu cunosc pe nimeni și nici nu mă așteptam să văd vreun cunoscut, a fost senzațional să fie acolo. Eram foarte foarte foarte fericită și extrem de mulțumită pentru că am reușit să termin. Cum starea mea nu îmi trecuse, eu fiind super shiny happy, cred că l-am terorizat pe Daniel spunându-i cât a fost de frumos.

Un concurs sensational, cu oameni senzaționali…

2 zile și o să mă rup de toate problemele pe care le-am avut în ultimele luni, încă puțin și o să fie iar bine.

Lasă un răspuns

